sobota 3. februára 2018

Cuketový rýchly koláč

Keď som prvýkrát jedla tento fantastický a pritom úplne jednoduchý koláč u priateľky, okamžite som si pýtala recept. Chutil božsky. Ďakujem, Marika.
Prekvapilo ma, že do cesta ide kokos, ktorý som vôbec necítila, lebo pravdupovediac, veľmi ho nemusím.

Ja som si dopriala riadnu dávku ovocia. Samozrejme, je len na vás, koľko, si ho naložíte :)

Už som ho piekla viackrát a najmä vtedy, keď som čakala návštevu a zatiaľ si každý pochvaľoval. Recept som posúvala ďalej a ďalej.
Preto som sa rozhodla, že ho uverejním aj na mojom blogu. Pre vás.


Aj čokolády sme si dopriali

Čo budete potrebovať:

2  vajcia 
120 g trstinového cukru
1 stredne veľkú cuketu
75 ml rastlinného oleja
85 g špaldovej múky
2 PL strúhaného kokosu
1 PL kakaa
1 ČL prášku do pečiva
1/4 ČL sódy bikarbóny
štipku soli 

Postup:
Vajcia s cukrom vyšľaháme do peny. Postupne pridávame olej.
Primiešame nastrúhanú cuketu zbavenú vody.
Zvlášť zmiešame múku, kokos, prášok do pečiva, sódu bikarbónu, kakao, štipku soli.
Suchú zmes primiešame k mokrej.
Cesto vylejeme na menší plech /30x20/ /alebo do okrúhlej menšej formy/, vystlaný papierom na pečenie.
Do cesta môžeme pridať nasekané orechy, tiež je ich vhodné nasypať na vrch koláča, rovnako tak mandle alebo pistácie. Podľa chuti.
Dáme piecť na 180 st.C asi 20-25 minút.
Po upečení sa poleje čokoládou, alebo ho podávame s horúcim ovocím.




Dobrú chuť!

2 komentáre:

  1. Vyskúšam. Cukín sa nám vždy veľa urodí. Díky za recept.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Potom daj vedieť, či ti chutil. A ak by si ho chcela vyšší, peč ho na menšom plechu. Cca 20x20cm.

      Odstrániť