utorok 21. júna 2016

Krásna Nitrianka Lea, finalistka Miss Universe SR 2016

Na úvod v krátkosti o téme, ktorej sa týka môj dnešný príspevok.
Miss Universe alebo ak chcete aj Slečna vesmíru je každoročná medzinárodná súťaž krásy, a zároveň aj titul pre víťazku tejto súťaže.
Prvýkrát sa Miss Universe konala v Long Beach, Kalifornia v roku 1952. Víťazkou sa vtedy stala Armi Kuusela z Fínska.
Napriek svojej neustálej rivalite so súťažou Miss World, Miss Universe zostáva neporovnateľne prestížnejšou v mnohých častiach sveta. 
Tak je tomu aj u nás na Slovensku.

Miss Universe Slovenskej republiky je slovenská verzia najprestížnejšej svetovej súťaže krásy.
V krajine, kde sa to krásnymi dievčatami len tak hemží, nie je pre porotu určite ľahké vybrať do finále tie naj. 

Ako som sa nedávno dozvedela, práve do finálovej dvanástky sa dostala aj krásna 24-ročná Lea Kováčová z Nitry. Prostredníctvom sociálnej siete som vedela, že sa venuje príležitostnému modelingu, pamätala som si ju najmä z fotografií, kde predvádzala nádherné svadobné róby. Veru, nevesta na pohľadanie. 

Lea ako romantická nevesta.

Bola som zvedavá, aké pocity Lea ako finalistka takej významnej súťaže zažíva, aké pohnútky ju priviedli k účasti na kastingu, zaujímalo ma aj to, aký je jej bežný život, aké má sny, plány, čo má rada, po čom túži. 
A tak sme si dohodli stretnutie. Trpezlivo mi o sebe rozprávala, mladá dáma, ktorá je krásna nielen navonok, ale u ktorej krása vyžaruje i zvnútra a ktorá očarí na prvý pohľad.


Lei sa splnil detský sen.


"Splnil sa mi detský sen," hovorí hneď na úvod Lea oblečená do svetlých korzetových šiat zvýrazňujúcich jej peknú postavu a opálenú pokožku. Pritom sa usmeje, poodhalí rad perleťových zubov a vám je definitívne jasné, že do finálovej dvanástky patrí plným právom.

"Už ako malé dievčatko som s obdivom sledovala súťaže Miss a snívala o tom, že raz sa aj ja budem prechádzať po pódiu v krásnych šatách, topánkach, pekne upravená, učesaná, že budem tá najkrajšia," milo sa zasmeje. "Podobné sny má však asi väčšina malých slečien. Niektoré z toho časom vyrastú, ale u mňa túžba byť súčasťou modelingového sveta, narastala. Preto som sa rozhodla skúsiť šťastie na kastingu Miss Universe 2016 a vyšlo to. Lebo už účasť vo finále pokladám za úspech a splnenie sna. Veľmi sa teším."
 


"V šestnástich sa mi do sveta reflektorov pootvorili dvere," vracia sa o niekoľko rokov späť Lea. "Začalo sa to na Autosalóne v Nitre, konkrétne hostesingom pre automobilovú spoločnosť Fiat. Prvá skúsenosť bola pre mňa mimoriadne príjemná a hoci to obnášalo byť na nohách desať hodín denne počas celého trvania výstavy, teda štyri dni za sebou, zapáčilo sa mi to a v podstate sa ako hosteska zúčastňujem nitrianskeho Autosalónu až doteraz."
 
Leu možno vidieť na Autosalóne v Nitre.



"Krátko po skončení strednej školy som nafotila profesionálne fotografie, niektoré som zavesila na sociálne siete. Netrvalo dlho a dostala som prvé ponuky z agentúr na ďalší hostesing. Najskôr som začala chodiť na automobilové preteky ako napr. Slovakia Ring. Bývala som vtedy vo svojom živle, k autám mám totiž veľmi vrelý vzťah, vďaka otcovi. Odmalička ma vodil na automobilové preteky, motala som sa okolo neho, keď na autách čokoľvek opravoval, majstroval, rada som sa s ním vozila, boli to krásne chvíle. Vodičské oprávnenie mám od osemnástich a  šoférovanie milujem. Je pre mňa relaxom. Keď si potrebujem utriediť myšlienky, vyčistiť si hlavu, sadnem za volant a vyrazím."

Kam vyrazíš? 

"Hocikde. Nemám vtedy cieľ. Iba si nahlas pustím hudbu a jazdím. Len tak. A pokiaľ je to možné, rýchlo. Neuveriteľne ma to upokojuje," dodá s iskrou v oku. Láska k autám je nefalšovaná.

O láske k autám si sa už vyznala. Čo modeling? Často fotíš pre svadobné salóny.

"Rada sa obliekam do svadobných šiat, ale vydávať sa nechystám." Doplní hneď nato. "Robím prehliadky pre salón Nicole, tiež fotím pre salón Diamond v Nitre, ich šaty som nafotila do on-line časopisu Nevesta.sk a predvádzam ich aj na svadobných výstavách, ktoré sa konajú v Nitre a v Bratislave. Podobne pracujem pre nitriansky salón Katleen, ibaže tu si obliekam spoločenské šaty. Som ich reklamnou tvárou."






Medzitým ako Lea rozpráva, prezerám si v jej mobile fotografie zo spomenutých výstav a fotení a od toľkej krásy sa mi až zatajuje dych. Dostanem sa k skupinovej fotografii, na ktorej je spolu s ňou niekoľko ďalších modeliek. Táto je odkiaľ? obraciam k nej displej mobilu.
  
"Už niekoľko rokov sa zúčastňujem benefičného podujatia organizovanom pre Centrum Slniečko n.o. v Nitre. Táto fotka je odtiaľ." Vysvetľuje Lea. "Projekt má doslovný názov Slniečko opäť zažiari. Koná sa vždy na Deň matiek a odprezentujú sa na ňom mnohí známi umelci. Hudobníci, speváci, herečky, modelky bez nároku na honorár. Prirodzene, som súčasťou módnej prehliadky, jedna z modeliek. Všetci to robíme pre dobrú vec, vždy sa na toto podujatie veľmi teším, je tam vynikajúca atmosféra.

Na benefičnom podujatí Slniečko opäť zažiari.

 Si teda naozaj vyťažená. Je hostesing, modeling tvoja jediná práca?

"Ale kdeže! Som zamestnaná na plný úväzok. Cez týždeň pracujem na klinike Avelane v Nitre a cez víkendy sa venujem tejto mojej záľube. Modeling nie je môj jediný cieľ. Nezameriavam sa iba na to, že možno dobre vyzerám, že niečo nafotím, prejdem sa po móle v krásnych šatách. Ono je to všetko pekné, ale časom to pominie. Toho som si vedomá. Preto rozmýšľam o trvalejších veciach, iných hodnotách. Tak trochu som si svoju budúcnosť naplánovala, aspoň tie základné body, a rozhodne tam patrí vzdelanie a dobrá, stabilná práca. Minulý rok som úspešne ukončila vysokú školu Bankový inštitút v Galante. Teraz to bude trošku smrdieť..." Na okamih zostane v rozpakoch. "Skončila som na čisté jednotky." Za to sa veru nemusí hanbiť, myslím si. "Študovala som externe popri zamestnaní. Uvažujem ešte o ďalšom štúdiu, mám záujem o právo. Pravdaže sa chcem osamostatniť, mať vlastné bývanie, aj keď je mi u rodičov dobre, rada by som sa posunula ďalej. Je to prirodzený vývoj. A ak sa pozriem do ešte vzdialenejšej budúcnosti, vidím tam svoju maličkú kaviareň v provensálskom štýle s ponukou zdravých koláčikov, všade zeleň, kvety, na dvore detské ihrisko... uff, ale to sú naozaj vzdialené sny."
Rozosmeje sa, ale ja som si istá, že v jej provensálskej kaviarničke raz kávu piť budem.

Lea pracuje na klinike Avelane v Nitre.

Lea, si cieľavedomá mladá dáma. Takže si skĺbila prácu so školou a modelingom. Dalo sa to vôbec stíhať?

"Keď sa chce, všetko ide." Zasmeje sa a odpije si z pohára s čistou vodou. "Vyzeralo to asi takto: Cez týždeň práca, po nej fitness, večer učenie. V piatok popoludní a v sobotu ráno cestovanie do školy. V sobotu som vstávala pred šiestou čo si myslím, že by väčšina mojich rovesníkov kvôli škole nerobila. Zvyčajne dospávajú piatkové žúry. Aj ja sa rada zabavím, no mám svoje priority. Viem určiť, čo je pre mňa dobré a čo nie. Kedy sa zabaviť a kedy si plniť povinnosti, aby ten môj život za niečo stál, aby mal zmysel."





Na toho pravého si počká.
A čo vzťahy? Taká krásna žena ako ty má okolo seba určite mnoho obdivovateľov, ctiteľov.

"Nemám partnera a aj keď som rada vo vzťahu, neznamená to, že bez toho nemôžem žiť. Nič nesilím, na toho pravého si počkám. V prvom rade to musí byť človek, ktorý mi bude oporou, bude si ma vážiť a s ktorým nás bude spájať vzájomná dôvera. Neznamená to však, že partneri by mali byť pre seba akýmsi majetkom. Je treba vedieť spoznať citlivú hranicu medzi láskou a závislosťou. Čo je pre mňa zásadné, neodpustila by som neveru, zradu, podraz. Verím, že raz muža svojich snov stretnem. A nemusí to byť spečatené na papieri. To nepokladám za nevyhnutné. Pravdaže, chcem mať aj deti, priam ich zbožujem. Zatiaľ mi musia stačiť tie od susedov.

Je to pravda, spomeniem si na fotografie kamarátky zo sociálnej siete, skoro na všetkých je s jej deťmi Lea.

Lea miluje deti, zatiaľ jej musia stačiť tie od susedov.

"Mám veľa kamarátov, s nimi vypĺňam svoj voľný čas, i keď ho nie je nazvyš," pokračuje, pritom si prejde bezfarebným balzamom po perách. "Okrem toho mám dve ozajstné priateľky, za ktoré by som dala ruku do ohňa a viem, že aj ony za mňa. Cením si tento vzácny dar priateľstva, som šťastná, že sa mi vôbec dostalo tejto výsady, chránim si ho ako oko v hlave. Uvedomila som si, že mi skôr vyhovuje spoločnosť starších ľudí, aj tieto moje priateľky sú odo mňa staršie o niekoľko rokov. Rozumiem si s nimi lepšie ako s rovesníkmi. V priateľstve je podľa mňa najdôležitejšia úprimnosť, podpora a dôvera. To všetko si navzájom dávame."



Tvoja rodina je na teba isto hrdá. Krásna, múdra, rozhľadená, si jednoducho dokonalá dcéra.

"Mám skvelú rodinu, podporuje ma, ale zároveň mi necháva slobodné rozhodovanie. Nikdy ma do ničoho netlačila, možno iba nenápadne usmerňovala. Je pre mňa záštitou, milujem ich všetkých. Či som dokonalá dcéra? To sa musíš spýtať mojich rodičov." Žmurkne na mňa. "Netrúfam si na to odpovedať. Isté je, že sa snažím. Dúfam, že sú so mnou spokojní. Dali mi všetko, čo som do života potrebovala. Naučili ma základným hodnotám ľudského života. Naučili ma ľudskosti. Za to im ďakujem."



Spomínala si, že chodíš do fitness. Venuješ sa ešte nejakému športu? Aké sú tvoje koníčky? A ako ti to ide v kuchyni?

"Do fitness chodím 5x v týždni, na iný šport mi už nezostáva čas. Pred pár rokmi som cvičila zumbu, občas si nasadím kolieskové korčule, vyjdem si na túru do prírody. Tam sa cítim ako v raji. Z hlavy vyfučia všetky starosti, počúvaš len spev vtákov, šumenie stromov, kocháš sa nádhernými pohľadmi, ktoré ti nedovolia vpustiť do mysle nič iné ako pokoj, mier. Zbožňujem chodiť do našich veľhôr, do Tatier, škoda, že nie sú viac otvorené svetu. Máme prírodný poklad, bolo by dobré lepšie ho propagovať počínajúc kvalitnejšími službami.
A kuchyňa? Viem variť, ale nebaví ma to tak ako pečenie. Aj keď svoje výtvory v podstate nejem, nie že by boli nekonzumovateľné, ale preto, lebo si musím strážiť štíhlu líniu, pečiem pre radosť druhých. Svoje tortičky, do ktorých pridávam samé dobré veci ako napr. oriešky, sušené ovocie, kokos, čokoládu, rozdávam rodine, susedom, priateľom. Oni sú spokojní a ja tiež."


Lea rada pečie a hoci má rada sladké, nemôže si ho dovoliť toľko, ako by chcela.


Musíš si strážiť štíhlu líniu, to chápem. Ako vyzerá tvoj jedálny lístok? Naozaj neješ nič sladké?


"Hlavnou zložkou mojej stravy je zelenina. Mám ju na raňajky, obed, večeru. Čerstvú, varenú, dusenú, grilovanú... Samozrejme, doprajem si aj mäso. Najčastejšie si ho pripravujem dusené, na pare, na vode, mám rada ryby, steaky, ale najviac milujem taliansku kuchyňu. A ešte sushi. A práve tie si teraz nemôžem absolútne dovoliť nehovoriac o našej klasickej slovenskej kuchyni, na ktorej si tiež rada pochutím. Napríklad taká pečená kačica, mňam! Musím odolať aj maminmu čokoládovému závinu z kysnutého cesta a babkinmu almás pité. To sú jediné koláče, ktoré zjem. Piškótové, krémové, penové a podobné sladkosti vôbec nemusím. Vlastne, je tu ešte niečo. Neodolám sójovej tyčinke. Teraz mám aj tú škrtnutú." Vzdychne a vystrúha smutnú tvár.
 


Dobre, dostávame sa k tomu, čo všetko je z tvojej strany potrebné dodržiavať pred samotným finále, ktoré sa bude konať v októbri. A ako vás na finále pripravuje tím Miss Universe?

"V prvom rade je to dodržiavanie zdravého stravovania a navštevovanie fitness." Som si vedomá svojich nedostatkov, ktorých sa musím zbaviť, aby som bola úplne pripravená na finálový večer. Už keď som sa dostala tak ďaleko, spravím všetko preto, aby som v ten svoj deň D nikoho nesklamala a naozaj vyzerala čo najlepšie. Nie je to až také strašné ako si veľa ľudí myslí. Každý sa ma pýta, či teraz vôbec niečo jem.



Keď každý, tak každý... takže, ješ vôbec niečo?" so smiechom ju preruším.

"Jasné, že jem, len sa vyhýbam sacharidom. Nie je to pre mňa úplne extrémna zmena jedálnička, kedže sa viac-menej takto stravujem už dlho. Len som bola zvyknutá hlavne na raňajky dať si jogurt s vločkami, ovocím,orieškami a škoricou. Teraz som sa vzdala vločiek, ovocia a poväčšine aj orieškov. Veľmi veľa robí hlavne to, ako si to človek nastaví v hlave. Ja to mám nastavené tak, že nemôžem a hotovo. No musím sa priznať, občas zhreším aj ja, ale neberiem to nejako tragicky, myslím si, že je to úplne normálne."





"A ako nás pripravuje tím Miss Universe SR? Hneď na druhý deň po vyhlásení finálovej dvanástky nás čakala návšteva kaderníckeho salóna Hairline v Bratislave, kde nám upravili farbu vlasov a dali výživnú kúru, aby naše vlasy vyzerali zdravšie. Napokon, nie nadarmo sa hovorí, že vlasy sú korunou krásy. Následne potom sme išli k návrhárke Janke Gavalcovej fittovať plavky a oblečenie na Malorku, na ktorú sme odlietali v pondelok na nasledujúci týždeň.
Čiže som mala štyri dni na to, aby som si ako-tak uvedomila, čo všetko sa udialo za takú krátku chvíľu a čo ma vlastne teraz čaká.
No teším sa tomu, sú to vynikajúce skúsenosti, zážitky. Máme okolo seba super ľudí a tú najúžasnejšiu starostlivosť."

Aké to bolo na Malorke? Mala si čas aj na nejakú súkromnú minútku?

"Na Malorku sme išli na tenisový zápas a prehliadku. Mali sme tú česť stretnúť sa s Danielou Hantuchovou a vyskúšať si zahrať tenis so strýkom Rafaela Nadala, ktorý je aj jeho trénerom. Tých súkromných chvíľ som mala za tri dni veľmi málo, od rána sme mali kopec práce. Fotenie, rozhovory, fitting modelov na večernú prehliadku. No aj tak tam bolo fantasticky, vládla super nálada, užívali sme si to plnými dúškami. Posledný júnový víkend odchádzame do Trenčianskych Teplíc na filmový festival. Zúčastníme sa tam módnej prehliadky a čakajú nás rôzne stretnutia, rozhovory.
Celé leto sa budeme pripravovať na veľké finále a to v podobe fotení, točenia dokrútok, prehliadok a iných akcií. V septembri týždeň pred finále budeme ubytované v hoteli, kde budeme nacvičovať chôdzu, choreografie atď. No najpodstatnejšie je, že sa na všetko veľmi teším, viem, že to bude niekedy dosť vyčerpávajúce, no stojí to za to. Plní sa mi sen, tak si ho naplno užívam." 

Na Malorke.
 




Finálová dvanástka Miss Universe SR 2016, Lea siedma zľava.
A na záver mi prezraď, aká je finálová dvanástka? Aká ste partia?
   
"Úplne seriózne môžem povedať, že baby sú super a myslím si, že sme veľmi silná partia. Navzájom si pomáhame, radíme si a podporujeme sa. Myslím si, že keď toto všetko skončí, budeme si veľmi chýbať, aspoň ja mám z toho taký pocit. Dúfam, že zostaneme v kontakte aj po finále a budeme sa stretávať. Ľudia sa ma pýtajú, či pociťujem konkurenciu. Vždy sa vtedy zasmejem, ja to vôbec tak neberiem. Vnímam to skôr tak, že sa jedna partia báb vybrala na nejakú akciu a užívala si ju so všetkým, čo k tomu patrí. Zakaždým si medzi sebou dobre pokecáme, posrandujeme, aj keď sme občas dosť vyčerpané. No úsmev na perách máme stále, čo si myslím, že je základ."

Lea, ďakujem ti za tvoje rozprávanie a nech veľké finále dopadne čo najlepšie, budem ti držať palce.


Ak sa chcete pridať k Leiným fanúšikom, nájdete ju na jej Fan Page na Facebooku alebo na Instagrame.
Finalistka-Miss-Universe-SR-2016-Lea-Kovacova
instagram.leus5



Fotografie: archív LK



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára