pondelok 12. novembra 2018

Kúpele Bojnice LD Lysec


Kúpele Bojnice
Mesiac v kúpeľoch. Ako by som tam tie štyri týždne vydržala? Veď by ma ten stereotyp zabil!
Taká bola moja argumentácia, prečo odmietnuť kúpele po operácii.

Čas, dokedy som si liečenie mohla vybrať sa krátil, okolie na mňa naliehalo, aby som išla, veď ti to len pomôže! a tak som sa začiatkom septembra rozhodla, že dobre teda, pôjdem.
Napokon, žiadanku potvrdenú od lekára som mala už od mája. Bolo ju treba len riadne vyplniť, o čo sa postarala moja obvodná lekárka, a tak som sa s ňou vybrala do poisťovne.

LD Lysec
Slovenské kúpele veľmi nepoznám, nie som kúpeľný či wellnessový typ, asi pred 18 rokmi som bola len v Brusne po operácii žlčníka, no zato mi v mysli zostal obraz liečebného domu Lysec v Bojniciach, kde som pred 9 rokmi navštívila mamu. Už vtedy som si povedala ak niekedy kúpele, potom tam.

Síce som v poisťovni najskôr opáčila, či by nebolo niečo v Piešťanoch, je to predsa len o čosi bližšie, poznám to tam a tie kúpele vyzerajú ozaj krásne. Ibaže na kúpeľnom ostrove mali voľné LD už iba s veľmi vysokým doplatkom a dochádzať na procedúry z mesta sa mi vôbec nežiadalo. Aj keď tam by to už bolo bez dodatočných príplatkov.

Bolo mi povedané, že idem neskoro. Operovaná som bola v novembri m.r. a do roka musí byť liečenie absolvované.
Preto už nebolo veľmi z čoho vyberať.

LD Mier Bojnice, nachádza sa tu prijímacia kancelária

Piešťany som teda vylúčila a s malou dušičkou sa spýtala na LD Lysec v Bojniciach. Už mi tieklo do topánok.
Sprvu sa zdalo, že z Lysca nebude nič. Všetko obsadené! Potom sa našlo jediné voľné miesto, len som sa mala rozhodnúť, či mi nebude vadiť, že budúca spolubývajúca je ročník 1940. O celých 27 rokov viac. Nevadilo mi to. Bola som rada, že Lysec vyšiel. Aj keď s doplatkom, ktorý spolu s kúpeľným poplatkom a mestskou daňou činil cca 220 €.

LD Lysec stratený v zeleni

Keďže času nebolo nazvyš, liečenie mi obratom odsúhlasili s presným termínom nástupu 9. október.

Aby sa mi začiatok lepšie znášal, prvé 3 dni som začínala spolu s manželom. Zaplatil si program Vital+, ktorý zahŕňa návštevu lekára a procedúry plus wellness.
Dobre som spravila, lebo hneď z úvodu som pomaly nevedela, čia som.

Lysec, recepcia
Po prihlásení na recepcii s "vlažnou" recepčnou nasledovalo ubytovanie v peknej izbe s balkónom na 3. poschodí, lekárska prehliadka, procedúry, pravdaže medzitým obed, kde sa nás ujala Janka s dobrou náladou a tá jej vydržala celý čas môjho pobytu. Ako aj jej kolegyni Ivke. Nevideli ste radostnejšiu čašníčku.

Musím povedať, že už samotný pohľad na LD Lysec zapôsobil na mňa blahodarne, liečivo. Zaplavený bohato zakvitnutými muškátmi, s množstvom drevín naokolo pôsobí tento žltý dom s červenou strechou v údolí skutočne malebne, upokojujúco.


LD Lysec je obsypaný kvetmi a zeleňou

Lysec, na tejto strane som mala izbu. 

Čaro prítomnosti

Rovnako tak park priamo pod oknami. Stačí prejsť pár krokov a už sa stanete jeho súčasťou, kde sa dá fantasticky vypnúť, relaxovať. Vlastne celý kúpeľný areál je miestom blahodarného odpočinku, pokoja, môžete sa v ňom prechádzať donekonečna, je to dokonalý balzam na dušu.

Park v bezprostrednej blízkosti LD Lysec

Aby som nezabudla, po odchode môjho muža som dostala na izbu spolubývajúcu a napokon to bola pani len o dva roky staršia ako ja a od prvej chvíle sme si rozumeli, čo je veľmi dôležité, ak máte spolu bývať takú dlhú dobu.
Takže som aj v tomto ohľade dopadla nadmieru dobre.

LD Lysec, posedenie vonku pri káve v objatí kvetov je malou slávnosťou
Kúpeľný areál je nádherný, doslova ma uchvátil. Aj napriek výhradám domácich /Bojničanov/, že kúpele už nie sú tým čo bývali, ja hovorím, to je dobre. Lebo kúpele rozkvitajú.
Veď ak niekto má tie peniaze, nech ich použije pre ľudí.

Je treba napredovať, meniť zabehnuté stereotypy. Nemôžeme predsa len obdivovať zahraničie, aké to tam majú krásne, upravené, zveľadené a zároveň byť odporcom všetkého nového u nás. Ukážme aj my svetu, že vieme byť svetoví. Napríklad hoci tou najbanálnejšou vecou, akou je čistota okolia. Lebo v bojnických kúpeľoch je čisto.


Myslím si, že neobstoja ani výkriky, ako sa tam pľundruje príroda. Čo sa mi dostalo do uší, zmizli len staré, choré stromy, areál bol vyčistený od buriny, divo rastúcej zelene, všetko je upravené, lístie, ktoré zo stromov doslova pršalo, však je jeseň, likvidoval na to určený stroj.

Celý areál kúpeľov je oázou pokoja a tak to má byť. Veď sa tam chodia ľudia liečiť. A mám pocit, že všetci naokolo boli spokojní, chválili si, pomaly brázdili lesné chodníky, odpočívali na lavičkách, pozorovali veveričky, divé kačky, ryby v jazierkach, mlčky rozjímali, alebo si zašli na kávu do Bašty pri prameni, odkiaľ sa do okolia nenásilne rozliehala relaxačná hudba.







Bašta pri prameni, kúpele Bojnice

Termálne jazierko pri prameni



Poviem vám, že keď som prvý raz zbadala toto čarovné údolie, prestala som dýchať.
Takže asi takto to vyzerá v raji, hovorila som si.






Pri prameni, kúpele Bojnice

Deň čo deň som po areáli nachodila niekoľko kilometrov aj keď som na odporúčanie lekárky kvôli napuchnutému členku mala dodržiavať pokoj s vyloženou nohou, nedokázala som odolať krásnemu jesennému počasiu a rovnako tak nádhernému prostrediu. A nemala som stále dosť. Za celý mesiac, čo som tam bola, ma tie prechádzky neomrzeli. Práve naopak, chýbajú mi. V meste to už nie je ono.


Tak skočí?





Prameň, kúpele Bojnice

Niekedy som sa vybrala do Bojníc, sú od kúpeľov vzdialené asi 5 minút pešej chôdze. Aj v zámku som bola. Dokonca dvakrát. Tiež v ZOO.


Vrátim sa na moment k tej prvej návšteve zámku, keď som sa v jeden piatok ocitla na poslednej prehliadke celkom sama. A napriek tomu sa konala. Ďakujem týmto ešte raz sprievodkyni, že sa mi osobitne venovala :)

Bojnice sú neuveriteľne pokojné, tak trochu ospanlivé, čo je ale výrazným plusom.
Pri zámku sa dá pobudnúť hodiny bez toho, aby vás to omrzelo.




Ideálne miesto na liečbu tela aj ducha.


V Bojniciach na káve

Bojnický zámok

Bojnice

Bola aj princezná :) 

O zábavu či kultúru je v kúpeľoch tiež postarané. Kúpeľná kaviarnička ako z francúzskych ulíc  ponúka práve tú kultúru. Zábavu napr. Kaviareň pod platanom. Naozaj je umiestnená pod ohromným platanom, ktorému síce na jeseň lístie uschne, ale z veľkej väčšiny neopadá, lebo vyrastá nad termálnym bazénom, čo zrejme spôsobuje, že teplá voda poskytuje listom teplo a vlhkosť a tak zostáva na konároch až do jari, keď ho vytlačí nové.


Kúpeľná kaviarnička

Platan nad bazénom a kaviarňou

No a práve v Kaviarni pod platanom sa konajú každý večer tanečné zábavy so vstupným 2 €, ja som však nebola ani na jednej :)
Zato v Kúpeľnej kaviarničke na kultúrne večery áno a bolo skvele.

Mimochodom, z izby sa dali za rána pozorovať jelene a srny prechádzajúce po Aleji Slovanov.
No a aby som niečo povedala aj o samotnom liečení...

Ranný pohľad z izby
Všetky procedúry sa vykonávali v podstate pod jednou strechou, bazény, plynové injekcie, teplé zábaly sa síce nachádzali v LD Mier, chodby však boli prepojené a tak sa dalo prechádzať v papučkách a v županoch.

Procedúry som nastavené podľa zdravotného stavu pri príchode. Kúpeľný preukaz sa mi ale za pobyt 3 či 4 x prepracovával, pretože mi niektoré úkony nerobili dobre a tak boli zamenené za iné alebo celkom vylúčené.
Mladá lekárka s dredmi je veľmi milá, šikovná, so záujmom o pacienta. Podobne jej sestrička.

Čakanie na procedúru, perličkový kúpeľ
Celkovo správanie, záujem, empatia mladého personálu v LD Lysec výrazne vedie proti tomu staršiemu. Mladučké fyzioterapeutky sú usmievavé, milé, vždy dobre naladené, bez zbytočných komentárov voči občas zmätenému pacientovi.

LD Lysec, bar

Trochu horšie to už bolo na recepcii, kde sa ako jediná ľudsky a profesionálne správala mladá Veronika.
Hoci treba dodať, že aj klienti boli všelijakí, no práve pri rozmaroch niektorých týpkov sa ukáže ich profesionalita.


Areál kúpeľov kúpajúci sa v zlate :)

Večer aj noc svietila celá Alej Slovanov, pokračuje až k Bašte pri prameni

Jedlo bolo síce skôr klasické, ale zato výborné. Domáce. Na raňajky švédske stoly.
Ani raz som si nepotrebovala nič dochutiť. Ku každému obedu je podaný zákusok, za celý mesiac sa ani jeden neopakoval, k večeri ovocie.
Šaláty pripravovali famózne!

Park pod oknami
V kúpeľoch sa inak máte možnosť stretnúť so zaujímavými úkazmi. Napríklad ako ľudia dokážu pri náhodnom stretnutí v priebehu piatich minút vyrozprávať celú anabázu svojej rodiny. Je jedno, že vás vidia prvý a posledný raz v živote, dozviete sa /aj názorne v mobile/ kto má aký dom, aké domy majú ich deti, vnúčence, čo za školy vyštudovali, akú významnú prácu vykonávajú, kde všade boli na dovolenke atď. Bolo to pre mňa tak trochu nepochopiteľné, lebo stačilo sa ísť prejsť, posadiť sa na lavičku, pozdraviť, odzdraviť a už ste sa viezli...

Ale ak sa malo dotyčným uľaviť, prečo by som im to nedopriala?
Napokon, ľudské príbehy mám rada. Preto som si týchto ľudí vždy so záujmom vypočula.


Areál kúpeľov, dom Slávia
Nepáčilo sa mi jediné. A to hlasné posudzovanie aj odsudzovanie poväčšine starších žien všetkého naokolo. Najideálnejším objektom pre ne boli mladé ženy, ich zovňajšok. Alebo aj to, kto si čo a koľko naložil pri raňajkách na tanier, kto sa s kým baví, lebo to je zaručene známka toho, že spolu niečo majú...

Nedalo sa to nepočuť.

LD Mier
Takže aj takto to chodí v kúpeľoch. Treba sa však od podobných vecí odosobniť a užívať si zaslúžený pokoj, pohodu.


Ja som si tú svoju vychutnávala. Zbožňovala som prechádzky osamote, najradšej som chodila k Bašte pri prameni, do blízkosti termálneho jazierka, tam som nachádzala ozajstný mier v duši.

Raj na Zemi

Zlatožltá jeseň

LD Lysec ponúka aj komerčné masáže, kaderníctvo, kozmetiku, pedikúru - využila som. Rovnako tak v ňom nájdete obchod s odevami, kozmetikou, liečebnými prípravkami. A v bare sa predávajú tie najlepšie zákusky! Ja som si obľúbila Vtáčnik, bol ako sen!

Vtáčnik ako sen
Chýba tu však lekáreň.

Divé kačice naučené na človečinu

Posledný týždeň za mnou opäť prišiel muž a strávili sme zostávajúcich 8 dní spolu. Raz sme si odskočili aj do pomerne blízkych Čičmian. V prvú nedeľu v mesiaci sme využili deň bezplatného vstupného do múzeií a galérií a zašli si do zámku.

Čičmany
Počas tých štyroch  týždňov som sa niekoľkokrát stretla aj s dvomi bývalými spolužiačkami, ktoré žijú v Bojniciach a v Prievidzi, čo bol krásny bonus k celému pobytu.


Romantických zákutí je v kúpeľoch neúrekom



Čisto, upravene, zeleno, to sú bojnické kúpele


Jánov kúpeľ v pozadí

Areál kúpeľov, Alej Slovanov vysadená desiatkami mladých stromov, hore vyhliadka Čajka

A viete čo? Ani sa mi napokon nechcelo ísť z kúpeľov domov. Stále som nebola dosť nasýtená prechádzkami po tom raji, lebo áno, tak som sa tam cítila.


Kúpele Bojnice, termálny bazén v LD Mier
Ak by som mala ešte niekedy ísť do kúpeľov, celkom isto to budú práve Bojnice. A viem, že keď tam niekedy nabudúce prídem, lebo mám v pláne občas si tam zájsť len tak na jedno poobedie, že budú zase o niečo krajšie, malebnejšie, pretože sa tam stále čosi nové chystá...

Napríklad LD Kozlišov. Možno nabudúce prídem už tam.

Lebo pre mňa sú BOJNICKÉ KÚPELE NAJ.


Pavinič v celej svojej kráse

Tajomno podvečera

Pompézny Lysec
A ešte...

Sčervenieva sa

Keď nesvieti slnko. Pri termálnom jazierku

Povedali by ste, že je 2. novembra?

Naša pýcha

Krásavci

Cez deň či večer, vždy čarovné

3 komentáre:

  1. Janka, som veľmi rada, že sa ti u "nás" tak páčilo ... Slová domácich bojničanov, že kúpele už nie sú tým, čo bývali, sú viac než pravdivé ... Sú oveľa lepšie, krajšie, nápaditejšie ... sama si videla, koľko sa toho stále buduje. Súčasné vedenie bojnických kúpeľov sa snaží vybudovať naozaj špičkové zariadenie. Aj mestečko sa mení k lepšiemu. Tiež veľmi rada navštevujem kúpeľné parky, najmä teraz na jeseň sú krásne ... Jani, nech ti zdravie slúži čo najdlhšie, prajem pekné dni ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mate pravdu. Moja manzelka pracuje v stanku na Bojnickom dvore a drviva vacsina navstevnikov si nevia vynachvalit. Bojnice sa za posledne roky velmi zmenili k dobremu.

      Odstrániť
  2. Jej, Lauri, vôbec som si neuvedomila, že ty si z PD. Ktovie, či som ťa tam aj nestretla a nepoznala... napr. v kúpeľnom parku. Dokonca bol môj muž na masáži v PD. Naozaj som bola kúpeľmi uchvátená a od prvej chvíle ako som tam prišla, som si ich zamilovala. Nahlas som si hovorila, to je krása, to je nádhera! Prežila som tam jedno z najkrajších období života. Som rada, že máš na budovanie, zveľaďovanie kúpeľov rovnaký názor. Môžeš byť šťastná, že máš Bojnice čo by kameňom dohodil :) Ďakujem za prianie a aj ja ti prajem všetko dobré a ktovie, možno sa raz na tých miestach stretneme ;)

    OdpovedaťOdstrániť