nedeľa 3. mája 2015

Osviežujúci koláč s ovocím

Kedysi, keď boli deti malé, piekla som koláče a zákusky dosť často. Dnes, keď sú všetci dospelí a v podstate preč z domu, stáva sa tak zriedkavo, ale predsa. Veď osladiť si občas život vôbec nezaškodí. Na dnešné popoludnie som si vybrala koláč z blogu http://ywettrecepty.blogspot.sk/
Výsledok bol naozaj nad očakávanie.


Takto načarbané bolo cesto pred pečením



Ozaj, vanilkový cukor si pripravujem sama


A takto sa nadúvalo cesto po upečení


Natrela som ho čučoriedkovým džemom, poukladala som lesné ovocie a dokončila podľa receptu /dolu/


Potom som sa vybrala na túru k Starohutskému vodopádu a Jašekovej skale. Bolo krásne napriek tomu, že neskôr mrholilo



Keď som sa asi po 4 hodinách vrátila, zákusok bol už taký akurát. Trošku zvlhol od ovocia, ale to vôbec neprekážalo. Bol fajnový, osviežujúci.



A tu je recept, ktorý ma inšpiroval http://ywettrecepty.blogspot.sk/2012/04/zebrovy-kolac.html

Suroviny:
6 ks vajcia
2 dcl cukor kryštál
0,5 l múka polohrubá
2 dcl olej
2 dcl voda
1 prášok do pečiva

Poleva na koláč:
1- šľahačka
2 -cukor vanilkový
400 g- pochúťková smotana kyslá 16%
Postup receptu:
6 bielkov vyšľaháme so štipkou soli na tuhú penu a postupne pridávame cukor, žĺtky, olej, vodu, nakoniec pridáme múku s práškom do pečiva. Hotovú masu treba rozdeliť na dve časti. Do jednej časti pridáme 2 polievkové lyžice kakaa. Na vymastený plech (36 x 26 cm) dávame do stredu plechu po 2 PL lyžice masy a striedame (raz tmavú, raz bielu) a upečieme (elektrická rúra: 180 °C približne 25-30 minút) a na horúci koláč dáme džem (môže byť aj ovocie) a rozotrieme. Necháme vychladnúť.

Poleva:
Šľahačku vyšľaháme, pridáme pochúťkovú smotanu s vanilkovým cukrom, potom natrieme na koláč a posypeme čokoládou alebo kakaom.


Prajem vám pekné, veselé a tak trochu aj sladké dni.


2 komentáre:

  1. Janka .... pekný recept s príbehom ... :))) Koláčik vyzerá naozaj dobre ... Jednoduchy a efektný ... určite ho niekedy skúsim ...
    Pekné fotky ... :) pa pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lauri, ako som sa už niekde zmienila, najradšej mám rýchle, jednoduché recepty, aby som v kuchyni nestrávila zbytočne veľa času a mohla sa venovať zaujímavejším aktivitám :) Koláč bol skutočne dobrý, nie sladký, osviežujúci, skús. A ďakujem ;) Pekný deň ti prajem.

      Odstrániť