štvrtok 24. marca 2016

Pavlovovej len tak a po prvý raz

O Pavlovovej som počúvala celé roky, vraj jedna báseň, prezrela som si nespočetné množstvo receptov, lákavých fotografií, ale pokiaľ som sa odhodlala sama ju upieť, lebo naozaj vyzerala lákavo, prešiel dosť dlhý čas. Myslela som si, že to jednoducho nezvládnem, postup prípravy mi pripadal komplikovaný, o hotovom výrobku už ani nehovorím. Torta vyzerala skvostne, ale pre mňa nezvládnuteľne.

No ale nedalo mi to a v jednu júlovú sobotu minulého roku som si povedala, že to predsa len skúsim. Na internete som si vybrala recept, ktorý sa mi pozdával najviac a pustila som sa teda do Pavlovovej.
Tak otrepanej a tak jednoduchej. Pre niekoho.

Poďme však na to.

Potrebujete
na korpus:
6 bielkov
300 g práškového cukru
2 PL kukuričného škrobu
2 PL citrónovej šťavy
na krém:
150 g mascarpone /ja osobne som nedávala, iba šľahačku/
2 PL vanilkového cukru /alebo 2 balenia/
300 ml šľahačkovej smotany
drobné ľubovoľné ovocie - v mojom prípade mrazená lesná zmes, originál bol myslím s kivi

Tu je postup:
Z bielkov, štipky soli a 100 g práškového cukru vyšľaháte tuhý sneh. Do malej misky dáte
2 lyžice citrónovej šťavy a vymiešate ju s 2 lyžicami škrobu. Do vyšľahaného snehu pridáte zvyšný cukor, ďalej šľaháte a nakoniec pridáte citrónovú šťavu rozmiešanú so škrobom.

Keď máte vyšľahanú tuhú hmotu, preložíte ju na teflónový kruh (spodok formy na tortu) alebo ako som sa dočítala, je možné si na papier nakresliť kruh a použiť ho. Hmotu vyformujte stierkou do kruhu a boky kruhu ňou povyťahujte do výšky od spodu do vrchu a tiež od stredu ku krajom. Torta totiž pri pečení klesne, tak aby nebola príliš nízka.



Vložte do rúry, pečte na 150 stupňov asi jednu hodinu, potom teplotu znížte na 100 stupňov a dopekajte ešte asi pol hodiny.


Rúru vypnite a korpus v nej nechajte ešte ďalšiu hodinu dosušiť.


Krém:
Zmiešate mascarpone s vanilkovým cukrom a potom ho vmiešate do vyšľahanej šľahačky.
Ja som použila iba šľahačku so štipkou cukru. Kto je viac na sladké, pridá si cukru podľa vlastnej chuti.
Na vychladnutý korpus navrstvíte krém /v mojom prípade iba šľahačku/.

  

Nezľaknite sa, keď torta začne "pracovať." Popraská, čo je normálne. Mne možno trochu viac, ale nič tragické.


Navrch poukladáte ovocie.

Upečené bielka sú na povrchu chrumkavé, no v strede sa vám rozplývajú na jazyku.
Naozaj jedna báseň.
Na záver musím priznať, že moje obavy boli zbytočné.
Príprava mi išla ako masle a s konečným výsledkom som bola viac než spokojná.

A ako chutila?! Budem sa opakovať, jednoducho... poézia. 
Odvtedy som Pavlovovej robila ešte dvakrát a zakaždým sa vydarila :)


Tak vám prajem veľa zdaru a nech vám chutí!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára