štvrtok 7. apríla 2016

Tvarohové pagáčiky

Nedávno mi dobrý známy priniesol pol kila tvarohu, že tu máš, niečo z toho vyčaruj. Zhodou náhod mi práve v ten deň písala kamarátka, že robila tvarohové pagáče. A v tej chvíli som ihneď vedela, ako sa bude s tvarohom čarovať. Poslala mi recept, podľa ktorého ich piekla ona a v ňom stálo, že treba použiť tvaroh jemný. Ja som mala hrudkovitý. Povedala som si, že to risknem, vyskúšam pagáče aj s hrudkovitým tvarohom. Veď ak by aj nevyzerali vábne, chuťovo nič nemôžem pokaziť, určite sa doma zjedia.
Tak som sa do ich prípravy na druhý deň pustila a výsledok bol viac než dobrý. Tvarohové hrudky sa rozpustili a aj keď po nich zostali po upečení na vrchu vizuálne stopy, na chuti to vôbec neubralo, pagáčiky boli vynikajúce a povedala som si, že najbližšie ani iné robiť nebudem.
Možno ich poznáte, ale u mňa bodovali prvý raz.

A tu je recept a môj postup

Potrebujeme
300 g hladkej múky
1 ks Palmarin, Hera a pod.
250 g jemného tvarohu
2 PL kyslej smotany
1 balíček kypriaceho prášku do pečiva
1 KL soli
vajce na potretie
sezam, rasca, ľan - na posypanie

 Ja som robila dvojitú dávku, bolo toho na štyri plechy.

Suroviny na cesto zmiesime a dáme na pol hodiny odležať do chladničky.

Potom vyvaľkáme na hrúbku cca 1,5 cm centimetra, preložíme a odložíme na 20 minút do chladu. Tento postup opakujeme 3x.

Vyvaľkáme na hrúbku cca 1,5 cm a vykrajujeme pagáčiky.

Uložíme na plech s papierom, potrieme rozšľahaným vajcom, posypeme.

Pečieme 15-20 minút na 180°C.

   

Robila som ich na jeden hlt, také jednohubky.

Vyskúšajte ich radšej s jemným tvarohom, ale ak ho nebudete mať poruke, nebojte sa aj hrudkovitého. Tu je dôkaz, že sa to dá.

 Prajem vám úspešné pečenie a dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára